Proces rozwoju nowego produktu

Proces rozwoju nowego produktu

Krajowy rynek usług produkcji elektroniki na zlecenie cały czas się zmienia. Dziś produkujemy urządzenia elektroniczne, które rzeczywiście mają szansę w konkurencji z produktami znanych marek zagranicznych, zarówno jeśli chodzi o funkcjonalność, trwałość, jak i modny design. Proces rozwoju produktu w warunkach Polskich rzadko jednak ma charakter całkowicie innowacyjny, rzadko tworzy się produkt zupełnie oryginalny, od podstaw. Częściej są to produktu unowocześnione i udoskonalone w stosunku do innych, już istniejących na rynku. Takie urządzenia elektroniczne nadal nazywa się jednak nowymi produktami, a ich droga do wprowadzenia na rynek nie jest wcale krótsza.

Cele i możliwości polskich producentów elektroniki

Polscy producenci elektroniki mogą korzystać z takich samych parków maszynowych, jak firmy zagraniczne i działać w bardzo podobnym modelu, tj. część usług zlecać na zewnątrz. Wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym najczęściej zleca się produkcję płytek drukowanych, co ma zapewnić ich wysoką jakość i sprawne działanie. Niekiedy firmy te produkują płytki drukowane „pod klucz” i same odpowiadają za zaprojektowanie obwodów drukowanych, innym razem realizują projekty  na podstawie dostarczonej dokumentacji projektowej.

Korzystając z szerokich możliwości, producenci elektroniki mogą stawiać sobie ambitne cele, a nawet dążyć do podboju rynków zagranicznych. Jeśli nowy produkt będzie dobrze postrzegany na rynku polskim, nic nie stoi na przeszkodzie, by przedstawić go klientom zagranicznym.

Trzy poziomy zapoznania klientów z produktem

Nowy produkt na rynku może być postrzegany różnie, dla niektórych będzie zupełnie innowacyjny, inni ocenią, że właściwie powtarza rozwiązania znane i wykorzystywane od lat. Innowacyjność produktu można ocenić, używając skali trójstopniowej. Poziom pierwszy to produkty, które nie wymagają długiego zapoznania się, gdyż nie różnią się w sposób znaczący od tego, co już znane; drugi poziom to produkty, które wymagają zapoznania, ale nie jest to proces szczególnie długi i trudny, natomiast trzeci poziom to produkty całkowicie innowacyjne – ich obsługi trzeba się nauczyć.

Zapoznawanie się z produktem stanowi często jeden z etapów planowania nowego produktu. Produkt jest testowany w rzeczywistych warunkach rynkowych, ale wciąż niedostępny dla wszystkich. Sprawdza się, jak reagują na niego konsumenci i czy konieczne byłoby prowadzenie szerzej zakrojonych działań marketingowych.

 

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to Top